Friday, August 12, 2011

Bogel Menuju Tuhan

Assalamualaikum w.b.t

wahh,,tajuk apakah..

okay..chill..ini adalah tajuk buku dan aku akan review sikit pasal buku nie( sikit je,,kalian semua kena beli)..

buku Bogel Menuju Tuhan adalah karya anak muda, Zahiril Adzim..

(yang mane satu eh?)

daim a.k.a bob a.k.a zahiril adzim

kaca mata hitam

susah jugak buat math nie :)

ha, beliau lah yang dimaksudkan.

buku ini adalah karya sulung beliau

mari sini aku tuliskan sinopsis nya:

***
adalah salah satu tajuk catatan yang aku tulis di blog , satu masa dahulu . Ia merupakan satu keadaan yang aku gambarkan dalam setiap perjalanan kehidupan manusia yang percaya akan dugaan Tuhan. tidak ada manusia yang terlepas dari dugaanNya maka, tidak adalah manusia yang tidak akan menempuh satu tempoh kesakitan, penuh perit dan pedih dalam hidupnya.

aku simpulkan , buku ini adalah antologi catatan dan puisi sewaktu aku dalam hari - hari tidak berwarna, Jingga

                          *Zahiril Adzim*

menurut pandangan jauh aku nie, beliau menggunakan kata - kata yang cukup mendalam dan sebagai 

pembaca aku perlu berfikir apa yang cuba beliau sampaikan. bukan membaca dengan gerak pantas( kalau 

baca macam tu, confirm tak faham -___-)

banyak makna yang tersirat dan juga tersurat dalam buku BMT bukan double meaning ye..

gaya penulisan yang cukup sempoi bagi pendapat aku dan menggunkan perkataan yang mudah untuk 

difahami(tak guna bahasa yang extravagant lah)

selain itu, catatan beliau sangat kena dengan keadaan yang berlaku di sekeliling kita dalam kita sedar atau pun tak.

bukan hanya imaginasi tetapi realiti yang beliau cuba sampaikan..

setelah agak lama jugak la aku usha-usha buku , akhirnya buku ini sudah berada di genggaman dan selesai 

sudah membacanya. nak cakap jugak buku BMT aku beli secara online tu ada sign Zahiril Adzim..
(hahaha..excited pulak kan).-___-

"berapa harga buku ni eh?''

harga buku nie , tak mahal sangat la..RM 30 sahaja bukan US dollar mahupun Yen.

mahal ke? aku rasa tak de lah mahal sangat, buku ni kan idea orang so berbaloi la..susah kot nak mengeluarkan idea apatah lagi nak buat buku bagai kan.

apa lagi, pergi la berlari - lari kat kedai buku yang berhampiran seperti MPH, Kinokuniya dan sewaktu dengannya..

kalau nak beli online cuba usha kat sini 

okay la aku beransur dulu la ye..

akhir kata , kita semua pasti bogel menuju tuhan dan kematian itu sesuatu yang pasti dan akan tiba tak kira cepat ataupun lambat..

so, macam mna persediaan kita menuju Tuhan??

tanya IMAN kita..

buku ini terbaaekk~~( bak kata boboiboy) hehe

p/s : air apa yang paling mahal??

jawapanyaa:  IDEA!

9 comments:

  1. pergh aku ngah layan juvana ni.daim cool!! xsangke dia ade buku. kau ade?pinjm!!! :)

    ReplyDelete
  2. mestilah ada wahai cik sakdi..:)
    ada sign dia pulak tu..hihi

    ReplyDelete
  3. ini kisah tia: yup.

    best buku beliau . :)

    ReplyDelete
  4. Mcm best je buku nie.. Walaupun tajuk dia agak ekstrem.. huhu.. Singgah & follow kamu.. :-)

    ReplyDelete
  5. reza al - razi : yup memang best..tak rugi membeli..btw thanks :)

    ReplyDelete
  6. ya.aku sudah baca buku itu.Kandungannya amat menarik sekali.Aku sukakan gaya penulisan beliau.

    ReplyDelete